Jesteśmy online – na poważnie!

with Brak komentarzy

Chyba nie ma już takiej osoby, która nie skorzystałaby, choć jeden raz ze strony internetowej. Internet stał się źródłem informacji, sposobem na zarabianie pieniędzy, czy najzwyczajniej otwiera możliwości na bardziej precyzyjne rozpoznanie rynku zarówno pod kątem dostępności jak i sprzedaży towarów. Wie o tym każdy przedsiębiorca, dlatego wyjątkowo ważnym tematem jest firmowa strona internetowa. Przyciągająca uwagę i jednocześnie taka, która nie irytuje… to wyjątkowo wymagające i czasochłonne zadanie, dlatego spróbuję sprecyzować Tobie w pięciu punktach, co, po co i dla kogo. Jednak zanim to uczynię, opiszę Tobie, kim jesteśmy i dlaczego pozwalamy sobie na sugestie w temacie budowania strony.
Rynek, po jakim się poruszamy to poligrafia, od 30 lat pracujemy z pre-pressem, drukiem i obsługą klienta. Od 15 lat posiadaliśmy stronę internetową, która może kiedyś żyła, jednak z czasem nasza świadomość odnośnie tego narzędzia promocji była zbyt mała, jednym zdaniem: nie docenialiśmy jej niestety. Od pewnego czasu zastanawialiśmy się jak możemy poprawić kondycję drukarni i oto, zupełnie przypadkiem na nowo odkryliśmy naszą stronę- przecież to najprostszy sposób odnalezienia klienta i rewelacyjny nośnik reklamy a to reklama właśnie sprawia, że o nas wiesz. Na początku, mało profesjonalnie, próbowaliśmy sami jednak finalnie, oddaliśmy to w ręce fachowca i ruszyło, powoli, ze spokojem- nic w pośpiechu. Poniższe punkty, to nic innego, jak nasze doświadczenia, które z czasem będziemy poszerzać i opisywać Tobie na bieżąco a na razie, zapraszam do lektury.

  1. Najprościej, najczęściej znaczy najlepiej.
    Pierwsze, co widzisz na stronie to? Grafika i ogólny wygląd strony a przecież pierwsze wrażenie bardzo często jest tym kluczowym. Czy nie razi cie moment otworzenia strony, kiedy nachalnie wyskakują ogromne ilości okienek w jaskrawych kolorach, włącza ci się krzykliwy kolor, męcząca oczy, niedopasowana czcionka? to właśnie podstawowy element, który może zachęcić lub… zniechęcić potencjalnego odbiorcę do Twojej firmy.
    Najprostsze menu, subtelny kolor i to coś… no właśnie co? Niestety na to pytanie, każdy odpowiedzieć musi sobie sam, bo to coś to Twój indywidualizm, to ten magnes, który przyciągnie klientów właśnie do Ciebie, wyróżni Cię z tłumu. Twój pomysł na autoprezentację a oprócz tego? Strona nie powinna krzyczeć treścią tak więc, unikaj dużej ilości animacji czy przeskakujących co chwile banerów, zbyt dużo ruchomych elementów spowalnia stronę i sprawia wrażenie chaosu, klient tego nie szuka. Tak, więc sprecyzuj pomysł, uspokój myśli i do dzieła.
  2. (…) Drogowskazy mogą zrobić z szosy labirynt(…)
    Podążając za słowami Stanisława Jerzego Leca powinieneś świadomie podchodzić do nawigacji własnej strony. Menu, bo o nim tu mowa, winno być rzeczowym drogowskazem: co, gdzie i jak. Przejrzyste menu pozwala na szybki dostęp do treści, która będąc czytelna i łatwa do wyszukania sprawia, że klient nie dość, że odszuka potrzebne informacje to jeszcze chętnie wróci właśnie do Ciebie. Spójność nawigacji, kilka zakładek i nikt nie będzie się czuł u Ciebie zagubiony.
  3. Jesteś na stronie, znalazłeś to, czego szukasz i… no właśnie i co? Nie zapominaj o kontakcie, dobra strona to ta, która pozwoli klientowi w łatwy i szybki sposób skontaktować się z Tobą. Adres, mail czy numer telefonu- to od Ciebie zależy, w jaki sposób Twój potencjalny klient Cię odnajdzie. Daj mu szansę.
  4. Znajdź coś u mnie, czyli: wyszukiwarka. Jeśli masz na stronie kilka zakładek to nie kombinuj, lecz jeśli prowadzisz sklep internetowy to bez wyszukiwarki- ani rusz.
  5. Strona musi żyć, jeśli od lat utrzymujesz te same treści na stronie i masz tego świadomość, to wiedz, że Twój potencjalny klient równie to wie i nie będzie zaglądał, bo, w jakim celu… wszystko zna. Naprawdę nie wprowadziłeś żadnej zmiany w firmie? Nowej technologii, zmiany personelu? Pochwal się tym, nie oczekuj, że klient będzie pytał. Lubisz odświeżać mieszkanie? Tak samo rób z firmą, zmiana szaty graficznej sprawi, że klient będzie zaciekawiony. Zmiana wizerunku Twojej strony to wielka sprawa, która przyniesie Tobie wymierne korzyści, raz na dwa-trzy lata to już wymóg, nie chęć.. Daj się odkryć na nowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *